Opnieuw weer onwijs genieten

IngeBrun 14 april 2024
Met dank aan uitgeverij Phoenix Books mocht ik het boek Doolhof van verraad lezen van Sterre Caron. Hier was ik super blij mee want ik ben groot fan en heb al meerdere boeken van haar mogen lezen en elke keer is het weer genieten. Doolhof van verraad is het 22e deel uit de Rani Diaz serie. Het is mooi om de boeken op volgorde te lezen maar net als de vorige delen kan je dit deel ook prima als stand-alone lezen.

In Doolhof van verraad lees je over de brute moord op Sade, een meisje met Haïtiaanse roots. Het is aan Rani en haar team om deze brute moord op te lossen maar eenvoudig is het niet. Je geeft het haar te doen. Meerdere verdachten worden verhoord. Bij collega Amy roept deze moord nare herinneringen op. Haar beste vriendin is 20 jaar geleden op dezelfde manier vermoord. Het blijft niet bij deze ene moord en ook Amy krijgt het idee dat ze gevaar loopt. Het waarom en wie blijven lang onbekend en het is aan de lezer om met Rani Diaz mee te speuren.

Het verhaal begint met de zin “Ik kan je wel vermoorden, rotwijf.”.
Als lezer wordt je meteen getriggert en wil je blijven lezen.

Wat een geweldige goede en spannende Rani Diaz-thriller . Carron weet heel goed een sfeer en gevoel in het verhaal te brengen, die je een duister en onheilspellend gevoel geven. Gedurende het verhaal weet ze het onheilspellende gevoel langzaam te versterken waardoor de spanning toeneemt.

Sterre Carron heeft een mooie en vlotte schrijfstijl . Er zit een goed tempo in het verhaal en de spanning is volop aanwezig. De personages zijn met aandacht en gevoel neergezet. Ze voelen realistisch aan en ze zijn divers waardoor het verhaal gemakkelijk en fijn leest.

Ik ben geregeld verrast door de wendingen die het verhaal nam en bovenal verrast door de geweldige plottwist. Met deze plottwist wist Sterre Carron me echt te verrassen . Wat een spannend. En goed verhaal,

Ga dit boek lezen. Je zult er geen spijt van krijgen.

Meer recensies van IngeBrun