Meeslepend en spannend

IngeBrun 03 mei 2024
Met dank aan uitgeverij Phoenisboek mocht ik het boek Mijn bizarre tante D van Annick Bardijn lezen. Eerder mocht ik het boek Kattenkasteel lezen en dit was een geweldig debuut van Bardijn. Ik twijfelde dan ook niet bij de vraag of ik ook Mijn bizarre tante D wou lezen voor een recensie. .

Het verhaal is gebaseerd op waargebeurde feiten maar Bardijn heeft er op een geweldige manier vol fantasie haar eigen verhaal van gemaakt.

In mijn Bizarre tante D lees je het verhaal van Zoë die noodgedwongen bij haar wat vreemde tante D gaat logeren. Zoë kent tante D helemaal niet zo goed en heeft er ook helemaal geen zin in. Er blijkt in het dorp niets te beleven en ook is er geen wifi. Zoë verwacht een hele saaie vakantie. Alles veranderd wanneer Zoë een geheime kamer ontdekt en dat haar vreemde tante niet overal eerlijk over is. Haar tante lijkt geïnteresseerd te zijn in graancirkels. Op een dag staat er de jongen Arjun voor de deur die zegt te worden achtervolgd. Tante D en Arjun kennen elkaar en ook dit blijkt allemaal met graancirkels te maken te hebben. Als tante D plotseling verdwijnt staan Zoë en Arjun voor een groot raadsel. Ze besluiten hulp te vragen aan een kennis van tante D omdat ze nog steeds achtervolgd worden maar wie kunnen ze nu eigenlijk nog vertrouwen?

Mijn bizarre tante D is een origineel , mysterieus en leuk jeugdboek, Elk hoofdstuk geeft op een mooie manier het nummer van het hoofdstuk aan verwerkt in een graancirkel. Dit geeft het boek iets extra’s.

Bardijn heeft een vlotte en levendige schrijfstijl waardoor het verhaal makkelijk en fijn leest, Het verhaal zit verrassend in elkaar. Annick Bardijn heeft de personages met aandacht en gevoel neergezet en weet de spanning mooi op te bouwen met een mooi uitgewerkt plot .

Wat een super mooi en spannend goed verhaal. Ben blij dat ik af en toe ook kinderboeken mag lezen en beoordelen. Mijn bizarre tante D is een échte aanrader

Meer recensies van IngeBrun