Geweldige plottwist

IngeBrun 05 mei 2024

Het boek Onderstroom van Linda Jansma kreeg ik cadeau toen ik mij aanmeldde bij de Crime Compagnie club. Ik was blij verrast met dit boek en kreeg meteen zin om het te lezen. Mooi boek van de buitenkant, met een blauw bedrukt blok. Heb meerder boeken van Linda Jansma gelezen en elke keer is het weer genieten.

Het verhaal begint met de vondst van een vrouwenlichaam en hiermee heeft het boek je meteen in zijn greep. Verder lees je het verhaal van Hester. Haar dochter is twee jaar geleden op een verschrikkelijke manier om het leven gekomen. Dit had grote invloed op haar huwelijk wat tenslotte eindigende in een scheiding. Met nog twee kinderen blijft ze achter en runt ze een zeilschool. Ze moet er alles aan doen om deze goed draaiende te houden. Net wanneer ze denkt alles weer een beetje op de rit te hebben wordt er weer een dood lichaam gevonden. Is de moordenaar terug?

Wat een geweldig verhaal heeft Linda Jansma met Onderstroom weer neergezet. Ze weet heel goed een sfeer en gevoel in het verhaal te brengen.
Het verhaal heeft een sterke en spannende opbouw. Als lezer wordt je meteen getriggerd en nieuwsgierig naar de dader.

Linda Jansma heeft een vlotte en fijne schrijfstijl. Er zit een goed tempo in en de spanning is voldoende aanwezig. Jansma weet me geregeld te verrassen door de wendingen die het verhaal nam.

De personages heeft Linda Jansma met aandacht en gevoel neergezet. Met het geweldige plot wist ze me compleet van m’n sokken te blazen . Ik heb genoten van elke bladzijde.

Linda, blijf zo schrijven dan blijf ik lekker lezen

Meer recensies van IngeBrun