Wat een ontroerendE afsluiting van een bijzondere trilogie

IngeBrun 15 februari 2024
Meedogenloos van Loïs Blommestein.
Na het lezen van de eerdere twee delen Machteloos en Gewetenloos hebben we Joan, Jaimy, Lars en Liam al aardig goed leren kennen. Hierdoor was ik ook niet verrast dat de manipulatie en de bedreigingen maar door bleven gaan ondanks dat beide mannen in de gevangenis zitten. Meedogenloos is een aangrijpend en meeslepend verhaal dat de lezer meeneemt in de donkere wereld van misbruik, mishandeling, , manipulatie en verkrachting..

In het boek Meedogenloos komen we ook nieuwe personages tegen zoals Thomas en Evelyn maar ook Troy uit deel 2 komt weer terug. In dit deel lezen we over een ontvoerder die jonge meisjes uit hun eigen woning ontvoerd. Hij gaat heel geslepen te werk en schuwt het geweld niet. Net als deze jonge meisjes maken ook Joan en Jaimy weer het nodige mee. De flashbacks naar het verleden, die cursief gedrukt zijn, geven je meer duidelijkheid wat er zich eerder heeft afgespeeld.

De schrijfstijl is net als in de eerdere delen weer rauw en puur. Blommestein weet je wederom te raken en tenenkrommend blijf je doorlezen. Alle emoties komen weer los zoals walging, woede, enz. Het verhaal zit erg goed in elkaar en heeft de nodige plotwendingen. Ik heb nog nooit een trilogie zo snel uitgelezen en ik vond dit deel ook wel het beste en mooiste deel.

Meedogenloos is een ontroerend afsluitend deel van een bijzondere serie. Erg fijn ook om op deze manier kennis te maken met Loïs Blommestein als auteur. Loïs, blijf vooral zo schrijven want dan blijf ik zeker lezen.

Wie weet komt er in de toekomst nog een deel 4 want het heeft voor mij nog wel een open eind.

Meer recensies van IngeBrun