Wie goed doet goed ontmoet

IngeBrun 23 november 2021
Namens Kluitman (leren lezen met Kluitman) mocht ik het boek Pietje Pim helpt de Sint lezen . Wat is het een mooi en kleurrijk boekje. Het boek is mooi om zelf voor te lezen maar ook om zelfstandig te lezen vanaf 6 jaar.

Pietje Pim zit nog op de pietenschool. Hij wil graag een echte pietenmuts maar die krijg je pas in groep 8. Wanneer een pakjesboot problemen krijgt besluit Pietje Pim te helpen maar of dit altijd goed gaat…?

Pietje Pim helpt de Sint is geschreven door Marianne Witte. Ze heeft een vlotte schrijfstijl. Wat voor de kinderen erg prettig is, is dat ze korte zinnen gebruikt. Ook zijn de hoofdstukken van een goed lengte. Het boek heeft prachtige illustraties die goed aan sluiten op het verhaal.

Een prachtig boek dat elk kind wel op pakjesavond wil ontvangen.

Meer recensies van IngeBrun