Leven op de savanne

Booksanddrawings_ 06 augustus 2019
Een leeuwenwelp, verbannen uit zijn troep.
Een jonge baviaan, ontevreden met zijn rang en lotsbestemming.
Een jonge olifant met een gave, doodsbang dat haar toekomstvisioen uitkomt.
Door een speling van het lot komen deze drie dieren bij elkaar en instinctief weten ze dat ze elkaar kunnen vertrouwen. Hoewel ze nog jong en onervaren zijn, moeten ze de poten ineenslaan om de vrede tussen de wilde dieren te bewaren, wanneer de rust ruw wordt verstoord door moord, list en bedrog …
~
Dit is het eerste boek in de Bravelands serie, in dit deel volg je voornamelijk de leeuw Fier, die op een brute wijze door zijn troep word verstoten, hij moet zijn eigen weg zien te vinden in het wilde landschap van Bravelands.
Zelf had ik nog nooit een boek vanuit een dierlijk perspectief gelezen, dus het was iets nieuws voor me. Maar wat leuk!! Ik hou ontzettend veel van dieren en om over de gevoelens en banden tussen de dieren te kunnen lezen vond ik super speciaal.Maar er zijn natuurlijk ook minder leuke dingen in het dierenrijk zoals de moorden die Fier meemaakt, ook dat vond ik erg knap beschreven door de auteur je leeft daardoor echt met de dieren mee.

Ook maak je in dit boek kennis met Doorn en Sky. Doorn is een aap van de helderwoud troep, en sky een olifant van de stapperkudde. Je wisselt in het boek tussen de perspectieven van de dieren,wat ik erg fijn vond want zo kan je bij alle dieren hun gevoelens en gedachten lezen.

“Je hebt de gave, jonge Sky.Je krijgt niet gewoon berichten van beenderen; jij bent in staat hun ziel te lezen.”

Er zat ook veel actie in het boek, wat het boek erg spannend maakte en waardoor het boek lekker vlot las.Ten slotte eindigde het boek met een spannende cliffhanger waardoor ik erg benieuwd ben geworden naar de rest van de serie!
Ik geef Bravelands, de outsider van Erin Hunter daarom **** sterren!

Meer recensies van Booksanddrawings_