Recensie: Een dag om nooit te vergeten - Jill Mansell

Iselleleest 13 april 2024
Lottie is te gast op de bruiloft van het jaar als ze Max voor het eerst in dertien jaar ziet. Hun laatste kus was de beste uit Lotties leven. Ze stonden aan de vooravond van een prachtig liefdesverhaal. Tot er iets schokkends gebeurde dat hen uit elkaar dreef. Nu is hij hier, knap als altijd, en de aantrekkingskracht is meteen terug.

Ruby’s man Peter zal het huwelijk inzegenen. Zij heeft hem altijd gesteund, maar wanneer ze de waarheid over hem ontdekt is ze zo verontwaardigd dat ze een erg impulsieve beslissing neemt. En niets zal ooit nog hetzelfde zijn…

'Ik was in paniek, ik vroeg me af of ik je ooit weer zou zien. Het was net Assepoester, maar dan zonder schoenen die me verder konden helpen. En nu ben je er.'

Met deze Jill Mansell haal je écht de lente in huis. De fleurige, vrolijke bloemen sieren de cover én de edges. En zeg je bloemen? Dan zeg je bijen. Het verhaal over de bloemen en de bijtjes. Vlinders die rondfladderen. Én hormonen die hoogtij vieren. Dít boek zit er in ieder geval mee vol. Want álle personages hebben de lente in hun bol.

Het verhaal begint al lekker over de top. Een beetje warrig. En drukt meteen een stempel op dit verhaal. Een verhaal dat je maar beter met een korreltje zout kunt nemen. Want voor mij voelde het verhaal niet altijd even geloofwaardig. Wél leest het ontzettend vlot en je ziet alles zo voor je. Alsof je zelf aanwezig bent in het café in St Ives, kijkend door het raam, om een blik te werpen op het goudkleurige strand en de turquoiseblauwe zee die ligt te schitteren in de zon.
Een beeld waardoor er een rust over je heen komt. En je het verhaal maar gewoon over je heen laat komen.

In 'Een dag om nooit te vergeten' volg je de hersenspinsels van verschillende personages. Allemaal hebben ze zo hun eigenaardigheden. Plus- en minpunten. Maar eigenlijk hebben ze ook iets gemeen: ze acteren vrij impulsief, vinden communiceren lastig en komen daardoor in bizarre situaties terecht. Het resultaat is een verhaal vol drama, ophef, geheime affaires, auto-ongelukken en nachtelijk naaktzwemmen in zee. Het leest een beetje als een slechte soap. Maar ja, wel eentje die zéér vermakelijk is. ***

Meer recensies van Iselleleest