Een hilarische feelgood

issie_books 19 april 2024
Na het heerlijke eerste deel van Liza van der Peijl zijn we weer terug in Toscane met deel 2. Het is wel aan te raden om eerst deel 1 te lezen. Van sixpack tot schoonmoeder gaat net zoals in deel 1 over Mare en Alex. Ze hebben besloten een huis te kopen. Er is een te knappe tuinman die Mare haar hoofd op hol laat slaan. Maar dan komt Mare haar schoonmoeder aanvliegen op haar bezem en besluit die ook in Mare haar huis te komen wonen.

Wat een hilarisch boek weer, hoe bedenk je het Liza. Wat een heerlijk verhaal waar je weer met volle teugen van geniet. Zo weer genoten van de tweeling met hun streken. Jammer alleen dat een van mijn favoriete karakter van deel 1 Poppi weinig in het verhaal voor kwam, dit had nog wel wat meer mogen zijn. Maar wat een engelengeduld heeft Mare, als ik zo’n verschrikkelijke schoonmoeder zou hebben zou ik haar echt mijn huis uitpleuren. Wat een verschrikkelijk mens! Liza ik hoop dat je haar niet gebaseerd hebt op je eigen schoonmoeder. Soms vloog het verhaal een beetje alle kanten op maar alsnog was het een heerlijk verhaal.

Een heerlijk vlotte, luchtige en hilarische feelgood die zich afspeelt in het wonderschone Italië. Waar zelfs een karakter in zit waar je je aan irriteert. Ik kan in ieder geval niet wachten tot deel 3 verschijnt en welke avonturen Mare dan weer gaat beleven.

Meer recensies van issie_books