Steengoed vervolg - 4,5 sterren

Jeanine Feunekes 29 oktober 2019
Het verhaal gaat verder waar deel één is opgehouden. Het is dus raadzaam eerst Upgrade, het eerste deel van de serie te lezen, als je dat nog niet hebt gedaan. Je hoeft als lezer niet bang te zijn dat je het eerste deel opnieuw moet lezen. Lara Reims weet de achtergrondinformatie van de personages en de gebeurtenissen uit het eerste deel op een aangename manier te verwerken in dit vervolg. Het voelt absoluut niet als een herhaling, ik vind het erg knap hoe de schrijfster je als lezer weer vanaf het eerste moment mee weet te trekken in het verhaal. Je zit als lezer direct in het verhaal. Net als het eerste deel Upgrade is ook Black-out wederom vanaf het begin erg spannend.

Ik ben zelf een enorme liefhebber van natuurkunde en kwantummechanica. Ik genoot dan ook van het deel dat over de kwantumcomputer van het Creodoom gaat. Lara Reims weet de informatie over de computer op een duidelijke en voor iedereen, die niet op de hoogte is van werking ervan, begrijpelijke manier uit te leggen. Wees dus niet ongerust, je hoeft geen kennis te hebben van natuurkunde om te snappen waar het over gaat.

Ook in dit deel groeien de personages, je leert hen nog beter kennen en hun motieven waarom ze zich op een bepaalde manier gedragen. Dit is vooral het geval bij Rémi en Emma, ik ging hierdoor nog meer van deze personages houden. Rémi betreedt vaker de virtuele game, het trekt hem aan als een magneet. Als Rémigius kan hij zich er terugtrekken van alle problemen uit de echte wereld. Rémi laat zich in zijn zoektocht naar antwoorden door niets en niemand tegenhouden en je kunt niet anders dan bewondering hebben voor zijn vaak creatieve oplossingen als hij op een probleem stuit.

Wat een ongelooflijk spannend avontuur is Black-out. Lara Reims wist mij vanaf het begin af aan te boeien. Het mooie is dat het verhaal ook alleen maar nóg beter en fascinerende wordt. Buiten het spannende verhaal was ik (als nerd zijnde) helemaal in de ban van de vele uitvindingen die ontwikkeld worden in het Creodoom. Het is een plek waar ik mij uren, misschien wel dagen zou kunnen vermaken.

Lara Reims laat zien dat ze een enorme voorliefde heeft voor toekomstige ontwikkelingen en ontdekkingen en weet deze voorliefde te verwerken in een spannend avontuur waarin je wordt meegesleept. Black-out is een geweldig vervolg op Upgrade. Ik kijk dan ook met veel plezier uit naar het derde deel van de serie. Het liefst zou ik dat nu gelijk er achteraan willen lezen, maar ik zal nog even geduld moeten hebben. Het derde deel Home - Rémi versie 3.0 komt in maart 2020. Ik geef Black-out – Rémi versie 2.0 graag 4,5 sterren.

Meer recensies van Jeanine Feunekes