Een beetje oefenen

Een beetje oefenen

Auteur:

Bron: www.sarahbrusell.nl

Sarah Brusell

Schrijver van non-fictie, fictie en educatieve boeken voor kinderen. Creatief schrijven is voor mij al jaren een uitlaatklep naast het strakke stramien van de schoolboeken waar ik aan werk. Ik verslind al boeken sinds ik kon lezen en inmiddels mag ik ze zelf maken en vertalen. Hoe tof is dat?!

Mijn eerste boek ging over een prikliefhebbend spook dat stiekem 's nachts al het prik uit de Fantafabriek dronk. En toen ontstond Fanta Light! (Ik was zeven, dus niet te kritisch zijn).

Bibliografie:

Uitgeverij Schoolsupport

2023 - Hoe word je piloot?

2023 - Firma Lichaam &co (vertaling)

2024 - Sport: Klimmen en Boulderen

2024 - Landen: China

2024 - Sport: Vechtsporten

Uitgeverij Van Driel

2022 - Een beetje bang

2023 - Een beetje oefenen

2024 - Avi-leesboekjes (verwacht)

Uitgeverij van Gorcum - Rekenmysteries

2022 - Deel 1: De Noorse schat

2022 - Deel 2: Midden in de wildernis

2023 - Deel 3: Race door Europa

Illustraties:

Leontine Gaasenbeek

Illustrator Leontine Gaasenbeek heeft diverse tekenopleidingen gevolgd. Haar illustraties vallen vooral op door haar kleurgebruik en het spel tussen licht en donker. Ze is mede eigenaar van De Boer illustraties en illustreert voor diverse opdrachtgevers.

Wijze van lezen:

Boek gewonnen via winactie op Instagram van uitgeverij van Driel.

Uitgeverij: van Driel

Genre:

Prentenboek

Cover en flaptekst:

Een pluizig aaibaar koppie kijkt me met grote vriendelijke ogen aan. Zo schattig het roze gekleurde speldje. Ook mijn 7 jarige dochter was gelijk verliefd. En zo gedetailleerd prachtig getekend. Alsof het met een knip van de vingers tot leven komt.

Het verhaal:

Dit is niet zomaar een voorleesboek.
Dit is een levend boek!
Boek wil graag leren fluiten, maar het lukt niet zo goed.
Kun jij Boek helpen? Met veel oefenen, lukt het vast wel!

Laat als voorlezer dit verhaal tot leven komen voor de lezer, door te DOEN!
Je leest in het wit het verhaal voor zoals bij een gewoon boek.
Daarnaast DOE je de dingen die in het gele kader staan.

Mijn leesbeleving:

Wat mij en mijn dochter van 7 zo aansprak was de interactie die je gelijk voelt met de illustraties en de tekst. Eerst de uitleg: Dit is boek. Boek wil heel graag samen muziek maken. Toch boek? Dan een geel balkje met pijl ervoor: Spring enthousiast op en neer met Boek. Dan een vraag weet jij misschien een leuk liedje? Automatisch wordt je focus naar rechts getrokken naar de illustratie van lief lachend boek.

Je leest echt samen met de illustratie Boek en voert de opdrachten uit. Door de tekst leer je stapsgewijs Boek beter kennen. Jonge kinderen weten door naar de illustraties te kijken wat de bedoeling is. Natuurlijk aangevuld door de tekst die hun ouder leest. Mijn dochter las het al zelf voor. Doordat zij moeite heeft met lezen vond zij de korte teksten erg prettig.

Lang stil zitten is lastig dus het doen van  alle opdrachten samen met mij, haar moeder, was echt een bonus. Een speciaal en gezellig samenzijn. En met moeder die ook eens samen met haar bewoog en van de bank kwam.

Een zeer origineel en aansprekend boek vinden wij dit. Grappig, herkenbaar, uitnodiging voor het kind om de opdrachten uit te voeren en “Boek” te enthousiasmeren en nieuwe dingen te leren.

Mijn dochter vond de laatste bladzijde het allerleukste.

Mijn mening:

Wij geven 5 sterren want:

Levensecht en adembenemend mooi geïllustreerd.

Origineel door de echte interactie tussen de tekst en de illustraties.

Fijn bewegen met je kind. Genieten omdat je kind het verhaal zelf kan voor lezen.

Een mooi moeder en dochter moment met een gouden randje.

Wij lezen graag meer van deze auteur en illustratrice.

Meer recensies van JNKingmaPostmaBoekenpearls76