Een verhaal dat voelt als thuiskomen

Jolanda 10 mei 2024
Het is zomer en Lizzie’s boekwinkeltje doet het goed. Daarnaast is ze helemaal gelukkig met haar vriend Bram en droomt ze stiekem al een beetje over samenwonen. Maar dan krijgt ze een telefoontje uit Frankrijk van haar moeder dat ze voor wat regeldingen naar Nederland komt. Lizzie vertrouwt het niet helemaal want waarom is haar vader niet mee en waarom doet haar moeder zo geheimzinnig? En als haar vriendin en collega Ikram ook nog eens een vervelende situatie meemaakt nemen Lizzie’s zorgen toe.

Na het heerlijke ‘Hartje herfst’ had ik enorm uitgekeken naar dit vervolg. En ja hoor, ik zat er meteen helemaal weer in. Het verhaal voelde een beetje als thuiskomen. Thuiskomen in een fictioneel plaatsje waar je zo zou willen wonen. Nora Schenk pakt de sfeer van ‘Hartje herfst’ moeiteloos op maar zet wel weer een heel eigen verhaal neer. Heerlijke personages en ook verfrissend dat het hier eens geen moeilijke moeder-dochter relatie betreft, maar dat ondanks de verschillen die er tussen moeder en dochter zijn er gewoon heel veel liefde is voor elkaar. Wat een leuk mens is Annabella!

Het is een verhaal met humor maar Nora Schenk gaat ook de serieuze onderwerpen niet uit de weg zonder dit heel zwaar te maken. Ik heb echt weer van dit verhaal genoten.

Enige waarschuwing bij het lezen: je krijgt hierna de ABBA-liedjes voorlopig niet meer uit je hoofd! Gelukkig vind ik ze geweldig!

Meer recensies van Jolanda