Goed geschreven, maar wel met aandacht lezen

Juanita 22 oktober 2021
Suzanna Esther is een Nederlands auteur die op 6 februari 1966 geboren werd te Amstelveen waar ze ook opgroeide.
Als kind las ze veel en vanaf haar tiende hield ze een dagboek bij. Haar passie voor taal zette ze later om in de studie Literatuurwetenschap en nadien, door haar interesse in het analyseren van het leven en de mens, in de studie Psychologie. Deze studie zal er wel mee voor gezorgd hebben dat Giftig een echte psychologische thriller/roman geworden is, je voelt in het boek dat Suzanna weet waarmee ze bezig is, de lezer op het puntje van zijn stoel zetten, nieuwsgierigheid wekken en voortdurend op het verkeerde spoor brengen.
Waar het boek voor mij begon als een grote puzzel, die ik door de vele personages moeilijk in elkaar kreeg, vielen alle stukjes naar het einde toe dan toch perfect in elkaar. Al was het voor mij echt heel goed opletten en denken wie welke rol toebedeeld was. Hierdoor heb ik het boek niet altijd met even veel plezier gelezen.
Het "probleem" dat ik had met de verschillende personages werd wel grotendeels goedgemaakt door de beeldende schrijfstijl. Zowel van de omgeving als van de personages kon ik me een goed beeld vormen. Heel vaak heb ik tijdens het lezen aan The Adams Family gedacht.
Al bij al vond ik Giftig een mooi geschreven boek, waarin je de kennis van de schrijfster voelt, maar dat je wel met de nodige aandacht moet lezen.

Meer recensies van Juanita