Een boek die je ik 1 ruk wilt uit lezen!

jufannesophie 13 augustus 2020
Wat een parel is dit boek! Het is een spannend en verdrietig verhaal, maar de humor vliegt je om de oren.
Dus ondanks de soms verdrietige momenten, zit je te gniffelen met een traan in je ooghoek.
Die backhand van tante Mill schijnt echt fantastisch te zijn haha!

Tijdens het lezen wordt het voor de lezer duidelijk dat er een bijzondere reden is waarom Timon nog nooit heeft gezwommen. En je wilt zó graag weten waarom, dus je blijft lezen.
Daarbij is het verhaal zo geschreven dat Timon het letterlijk aan jou vertelt. Ik vond dat heel fijn lezen. Het spelen met lettertypes maakt het nog speelser en leuker.

Wat mij ook opviel bij dit boek is hoe mooi Timon sommige situaties verwoordde. Een aantal voorbeelden:
- Ik voelde me schuldig omdat ik te snel over hem had geoordeeld, en het deed me inzien dat het kleine beetje dat je daadwerkelijk van iemand ziet, net zoiets is als de oren van een nijlpaard op Discovery.
- Ze dachten dat ze me een wereld hadden gegeven waarin ik makkelijker kon leven, zonder dat ze hadden beseft dat je niet kúnt leven als het niet in de echte wereld is.
- Iedereen, waar dan ook, is met elkaar verbonden, als je maar kunt zien hoe.

De jongen onderwater is een boek die je bij blijft. Een must read vanaf een jaar of 10!

Meer recensies van jufannesophie