Spannend avontuur voor de startende lezer!

jufannesophie 13 augustus 2020
Het is warm.
Jan ligt op de bank en kijkt tv.
Maar ondertussen gebeurt er van alles.
Iemand snoept van de taart van buurvrouw Roos.
De gehaktballen van buurman Mo zijn spoorloos.
En ook de pannenkoeken van buurman Mees.
Steeds loopt er een spoor naar het huis van Jan.
Wie is toch de dief?

Yes! Weer een super leuk boek in de Tijgerlezenserie.
Naast alle standaard AVI-boeken die bij de methode horen ben ik zo blij met deze serie. Een serie die ontwikkeld is om kinderen zelf weer naar een boek te laten grijpen. Want juist als ze zelf naar een boek grijpen, leren ze het gelukkigst lezen.
En zo dus ook bij Dief in de straat!

Een spannend en grappig verhaal waarin je, hoe verder je leest, door gaat krijgen wat er nu precies aan de hand is. Totdat je bij het eind bent.. Wat een leuke twist in het verhaal die ik niet had verwacht! Dit zal de kinderen met een enthousiast gevoel het boek dicht laten slaan en snel een nieuwe uit willen laten zoeken.

Dief in de straat! is een boek wat geschreven is voor de iets geoefende lezer, zo ongeveer vanaf januari in groep 3. Elke zin begint op een nieuwe regel, wat overzichtelijk is voor het kind. Daarnaast staat het boek vol met mooie, kleurrijke illustraties die het verhaal ondersteunen, maar ook uitbreiden.

Ga jij ook mee, vanaf de bank in de hitte (net als nu), op avontuur?

Meer recensies van jufannesophie