Aanrader voor iedereen!

Lucy Modderman is geen standaard meisje, maar wel een heldin! In het boek De Knerpers neemt ze de leiderrol op zich, ook zorgt ze ervoor dat alles weer goed komt, toch?! Op een dag wordt Lucy wakker, dan komt ze erachter dat haar moeder verdwenen is. Een paar maanden geleden was haar vader ook al zomaar verdwenen. Hoe is het mogelijk?

’s Nachts ziet Lucy 4 paar ogen in haar kamer. Dit zijn de Knerpers! Ze zijn een beetje raar, maar ook wel weer heel leuk! Ontdek het zelf in dit prachtige verhaal.

De illustraties van Shane Devries zijn ook geweldig en een echte toevoeging aan het boek. De hele Redno wereld is ook prachtig bedacht! Ook een dikke shoutout naar de vertaler Lidwien Biekmann. De namen van de karakters zijn geweldig en alles is zo goed vertaald naar het Nederlands. Je hebt helemaal niet door dat het oorspronkelijk een Engels verhaal is. Het meest heb ik gelachen om de naam Irry Tandstra, kom er zelf maar achter of ze ook irritant is.

Het verhaal wordt goed opgebouwd en het lukt Lucy niet in een keer om de volwassenen te vinden en terug te halen. Dat vind ik zeer sterk aan dit boek. Vaak krijgen hoofdpersonen van kinderboeken het snel voor elkaar, maar Lucy moet echt moeite doen.

Dit boek in drie woorden: avontuur, monsters en familieboek. Het is zeker een groot avontuur, er komen veel monsters in voor (misschien verstandig om je kind dit niet alleen in bed te laten lezen), en het is ook echt wel een familieboek: heel leuk om samen te lezen. Het is wel en dik boek, 350 pagina’s, maar van elke pagina kan worden genoten!

Ik kreeg dit boek van Billy Bones en heb het ook al cadeau gedaan aan iemand. Echt een aanrader, 5 sterren van mij.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars