Vol leuke woordgrappen

Over de Griekse Goden weet ik best veel, maar van Kakdonis had ik nog nooit gehoord. Ik wist niet goed wat ik van dit boek moest verwachten, maar ik heb er hardop om zitten lachen. Wat een grappig boek!

Kakdonis is een beetje een mislukkeling, maar hij bedoelt het allemaal goed. Zijn vrienden zijn stuk voor stuk ook hilarisch. Gassus laat de hele dag scheten, bedoeld en onbedoeld. Bacterius is de meeste tijd in de vuilnisbak te vinden op zoek naar eten en Insomnia is de beste in wiskunde, maar is ook de godin van de kippen. Ieniemieniemus is zoals zijn naam al doet vermoeden heel klein. Alles wat hij zegt in het boek, is ook in kleinere letters gezet, erg leuk detail!

Het zal voor kinderen herkenbaar zijn hoe Kakdonis zich voelt op een nieuwe school. Je hebt populaire kinderen, maar ook de minder populaire. In dit boek de goden en de niet goden genoemd. Het boek staat vol met leuke woordgrapjes en verwijzingen naar onze wereld. Kinderen met een grote woordenschat zullen misschien meer grapjes begrijpen, maar gelukkig blijven er genoeg grappen over. Het eerste moment dat ik hardop moest lachen, was toen ze vertelden hoe de gymmeester heet.

“Onze gymleraar, meester Glutus Maximus, blaast op zijn fluitje en zet dat we in een cirkel moeten gaan staan.” p. 99

Gekke Goden van de Olympus is dus een grappig boek vol met herkenbare situaties. Ook kun je leren dat je met doorzettingsvermogen heel ver kunt komen. Op de rug staat een 1 dus ik verwacht dat er meer boeken zullen verschijnen met Kakdonis. Ik verheug me er al op!

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars