Woorden van glas kunnen scherp en onvoorzien zijn.

Woorden van glas, van Pamela Sharon is het tweede boek dat ik van de auteur ontdek. Als eerste heb ik de geur van groen gelezen die ik een topper vond.
Maar wat vind ik nu van woorden van glas?

Sinds ik op bookstagram actief ben, ben ik Pamela Sharon gaan volgen. Van zodra ik te weten kwam dat woorden van glas uitkwam moest ik deze hebben. Helaas duurde het lang voordat ik deze las. Ben boos op mezelf dat ik er zo lang mee gewacht heb.

Het verhaal gaat over Summer die op het Corbeau College zit en daar gaat van alles mis. Ze komt Nova tegen die zeer populair is tijdens de nablijf les en ze komen tot iets overeen ondanks de verschillen die ze hebben. Ze gaan een website lanceren die anoniem is waar filmpjes op worden gepost over alles wat er misgaat op hun school van zowel leraren als leerlingen.

Na zowel het zien van de cover als het lezen van de flaptekst was ik verkocht. Alles is zo mooi gemaakt. Liefde op het eerste gezicht had ik!

Ik zat vanaf pagina 1 in het verhaal gezogen. En dit is niet meer weggeëbd, integendeel, ik wilde doorlezen om het einde te weten te komen.

Het verhaal is zeer goed geschreven, alles is duidelijk en er zit een vleugje mysterie in wat het leuk maakt. Daarnaast vind ik naast het verhaal in alinea’s te lezen, het leuk dat er af en toe een post, sms of brief in verwerkt wordt. Dat maakt alles nog leuker en completer.

Ik vind het goed wat Pamela Sharon doet met haar verhalen! Ze haalt onderwerpen naar voren die zeer belangrijk zijn om naar voren te brengen. In dit boek speelt pesten een zeer grote rol. Dit is de dag van vandaag nog steeds een onderwerp dat overal speelt. Zeer jammer, maar helaas realiteit.

Pesten tekent je, ik spreek over ervaring. Zowel pesten zelf als het ondergaan hebben gevolgen. Het idee dat Nova en Summer hebben om hier iets aan te doen vind ik top! Maar zal het helpen? (ik zal dit niet verklappen!)

Ieder personage is leuk bedacht en uitgewerkt. Stapje per stapje kom je meer te weten over Summer, Nova en Sebastiaan. Ik heb wel geen favoriet personage deze keer. Dit komt omdat ik vind dat iedereen van de genoemde personages wel iets heeft wat goed en minder is vooral bij de meisjes Summer en Nova.

Het einde van het verhaal was, WAUW. Dat hat ik niet zien aankomen!

Ik kan concluderen dat ik grote van ben van het boek en van de auteur!
Dit boek is zeker een aanrader om te lezen.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure