Neighbours should be there for one another, of toch niet?

KristelVe 24 september 2022
Voor de leesclub "De Boekenreizigers" onder leiding van Erna Eikhoudt las ik het boek "Moordende hitte".

Het verhaal speelt zich af in 't Netelhof een gezellige buurt in Nederland.
De buren zijn goed bevriend met elkaar dat Annejet (leiderstype) het voortouw nam om een buurttuin op te starten.
Dat de buren goed met elkaar overeen komen, staat als een paal boven water: samen drinken, samen gezellig rond de barbecue, ... kortom, het lijkt wel of ze samen wonen :-)
Tot de nieuwe buurvrouw Katja en haar dochter hun intrede doen.
Karin, de beste vriendin van Annejet geraakt helemaal in de ban van Katja, terwijl haar man Remco liever Katja niet in de buurt heeft.
Welke dynamiek zal er nu heersen binnen de gezellige wijk?

Het verhaal is heel leuk en vlot geschreven maar zelf zou ik het niet als thriller benoemen, ondanks dat er genoeg spanning in het verhaal verwerkt zit.
Het gevoel dat ik kreeg bij het lezen van het verhaal: ik lees hier een soapserie zoals Neighbours, of Familie, Thuis, .....
Ik hoop in de toekomst nog veel boeken te kunnen lezen van dit schrijversduo want hun startschot hebben ze allersinds niet gemist.

Meer recensies van KristelVe