Verwrongen leugens - of wat is nu waarheid?

KristelVe 22 november 2023
Voor de leesclub “De Boekenreizigers” mocht ik Verwrongen leugens lezen, het 4e en laatste deel van Chaja en Reaven reeks, geschreven door Marja Boomstra.

Wanneer Chaja aan Reaven had bekend dat ze Boudewijn, haar biologische vader, had vermoord wist Reaven niet wat hij hiermee aan moest.
Zou hij hiermee naar de politie stappen en dat betekende dan tevens ook het einde van zijn relatie, of zou het toch verzwijgen en zelf op onderzoek gaan?
Chaja zelf bleef ervan overtuigd dat zij Boudewijn had vermoord want ze had ten slotte de insulinespuit in haar had, alleen weet ze niet meer juist hoe het allemaal verliep.
Wanneer Reaven, Chaja, Eveline, Hadewych en Pepijn werden ontboden bij de notaris omwille van Boudewijns erfenis, werd Chaja enorm onder druk gezet om deze te accepteren.
Ten slotte zijn er veel gegadigden die een graantje willen meepikken van de erfenis en wanneer Chaja zou weigeren, deelden zij ook niet mee in de winst.
Chaja voelde zich enorm onder druk gezet en ze verzweeg dan ook maar dat ze via een anonieme berichten werd bedreigd…..
Verwrongen leugens was het 4e en laatste deel van de reeks die ik met enorm veel plezier en graagte heb gelezen.
In het laatste deel vallen uiteindelijk de maskers af, laten enkele personages hun ware aard zien.
Zoals in de vorige delen in de reeks was het laatste deel ook een heel vlot verhaal die je in een mum van tijd uit hebt.
Doordat het verhaal beeldend en gedetailleerd werd geschreven door Marja’s vlotte pen, kon ik me de scènes ook levendig voorstellen.
In het laatste deel vielen dan ook alle puzzelstukken in elkaar en besef je ook welke personages betrouwbaar zijn en welke niet.
Reaven en Chaja hadden al heel wat watertjes doorzwommen en Chaja kwam heel vaak in een hachelijke situatie terecht, toch bleef ze sterk en je voelde dat de liefde tussen haar en Reaven ook echte liefde was, ondanks de vele leugens of verzwegen waarheid.
Ik ga Reaven en Chaja enorm missen. Het voelde aan of ik hen werkelijk ken en ik hoop dat Marja ooit nog wel laat weten hoe het met die 2 personages verder gaat.
Bedankt Marja dat we opnieuw jouw boek mochten lezen, ik vond het heerlijk om jou als een warme persoon te mogen leren kennen. En uiteraard hoop ik van harte dat we je snel opnieuw mogen ontmoeten in de leesclub.

Meer recensies van KristelVe