Schotse liefde – een pover vervolg op Schotse dromen

KristelVe 12 november 2023
Voor de leesclub “De Boekenreizigers” mocht ik kennis maken met de boeken van Marianne Hoogstraten waarbij we begonnen met Schotse dromen en nu het vervolg Schotse liefde mochten lezen.
In dit deel lees je hoe de MacBrides zussen het kasteel verder opknappen en komen hier en daar al enkele geheimen naar boven.
Ook voel je dat er nog onrust op de loer ligt in de vorm van jaloezie en wantrouwen.
Maar al gauw staat de liefde in dit verhaal centraal.
En deze kan in verschillende aspecten bekeken worden: liefde tussen volwassene en kind, maar ook tussen 2 volwassenen, zusterliefde, ….

Voor de rest kan ik niet vertellen omdat ik bang ben om iets te verklappen.
Het verhaal is zo kort, 100 pagina’s, dat er maar heel weinig gebeurtenissen zijn.
Op het einde voel je dat er meer geheimen zijn, maar die blijven op dit moment nog onderdoken.
Wellicht blijven deze bewaard voor de volgende delen.
Het is best een beetje teleurstellend dat het eerste deel zo goed begon om dan een kort verhaal als deel 2 te lezen waarin eigenlijk zo goed als niets nieuws werd geschreven.
Werd dit zo bewust gedaan om ieder deel thematisch te schrijven?
Geen idee.

Ondanks dat er weinig diepgang was in het verhaal, las deze wel heel vlot weg en blijft het verhaal me boeien.
Want ik ben best wel nieuwsgierig naar welke geheimen nog naar boven gaan komen en welke impact ze gaan hebben op de personages.
Hop naar deel 3

Meer recensies van KristelVe