Rendez-vous in Montmartre ..... vrolijk kerst in Parijs?

KristelVe 14 januari 2024
Voor de leeslub “De Boekenreizigers” o.l.v. Erna Eikhoudt, las ik Rendez-vous in Montmartre, geschreven door Mirjam Mieserius.
In dit tweede deel neemt Mirjam de lezer opnieuw mee naar Parijs waar de 2 vriendinnen Chloe en Sophia gesetteld zijn.
Lizzy vertoeft momenteel in Barcelona waar ze de liefde bij Juan-Carlos heeft gevonden.
Maar door een toespeling van het lot, vlucht Lizzy opnieuw naar Parijs om Chloe en Sophia op te zoeken.
Chloe werkt momenteel als reisgids in Parijs waar ze liefhebbers van haar geliefde schrijver Hemingway rondleid.
Guillaume, haar geliefde baat nog steeds zijn boekenstalletje uit en als hij tijd heeft, werkt hij ook nog als schrijver.
Hun relatie verloopt harmonieus tot Lizzy bij hen komt logeren.
Dan gaan de poppen aan het dansen.
Ook tussen Sophia en Jean-Luc verloopt de relatie wat stroef en verkeerd hun relatie in een hevige storm.
Alle 3 de dames proberen halsstarrig de schijn op te houden voor iedereen maar vanbinnen sterven ze van eenzaamheid terwijl iedereen in kerststemming zou moeten zijn.
Komt alles nog wel goed en zou Sophia’s kerstdiner door kunnen gaan?

Dit tweede deel leest net zo vlot als het eerste deel en voor je het weet zit je al aan de laatste bladzijde van het verhaal.
Ook nu wist Mirjam de lezer te boeien en de juiste sfeer in te bouwen in het verhaal dat rond de kerstperiode afspeelt.
Deze feelgood gaat iets verder dan een klef liefdesverhaal: in dit gedeelte wist Mirjam de nodige problemen en struggles van alle 3 de dames zo goed te nuanceren dat je als lezer zelfs commentaar en raad wilt geven aan de personages.
Je wilt hen wakker schudden en eens goed de les spellen zodat ze in zouden zien dat wat ze denken niet altijd het juiste is.

Na het lezen van dit boek zou ik zo graag Parijs willen bezoeken, maar deze keer wanneer het goed heeft gesneeuwd om dan Sophia’s winkeltje binnen te stappen en de gezellige sfeer opsnuiven, in de proeverij genieten van een warme chocolademelk met een heerlijk gebak.
Om dan vervolgens de straat over te steken naar Toby’s koffieshop om een babbeltje te slaan en dan verder kuieren naar Guillaume’s boekenstal.
Dat lijkt me een heerlijk dagje Parijs.

Bedankt Mirjam voor alweer een heerlijk boek en ik kijk reikhalzend uit naar het derde deel.

Meer recensies van KristelVe