Vakken van wraak - geen gewone adventskalender

KristelVe 14 januari 2024
Voor de leesclub "De Boekenreizigers" o.l.v. Erna Eikhoudt, las ik het boek Vakken van wraak, geschreven door Tamara Geraeds.
Steffan en Julia lijken voor ongeluk geboren, sinds jaren en dag komen ze heel wat ongeluk op hun pad tegen.
Hun relatie is hierdoor ijzersterk en ze rekenen enkel op zichzelf en hun partner.
Wanneer Julia na een baaldag een omslag uit de brievenbus haalt, beseft ze niet dat haar baaldag nog niet ten einde is.
Uit de omslag haalt ze een adventskalender uit dat niet zo fancy is zoals die in de winkel te koop zijn.
Nee, het ziet er eerder eigenaardig uit en is ook veel te dun om chocolade in te verstoppen.
Julia's nieuwsgierigheid is dan ook gewekt en ze moet zich inhouden om niet alle deurtjes tegelijk te openen.
Ze moet nog 1 dag wachten en dan weet ze wat er achter deurtje nummer 1 zit.
Eindelijk mag Julia haar nieuwsgierigheid temmen door het openen van het eerste deurtje.
Daar zit een afbeelding achter van een autoband.
Vreemd.... wat is de betekenis van die autoband?
Dit komen Steffan en Julie pas later die dag te weten, hun buurman zijn autoband staat namelijk plat.
Is dit nu toeval of heeft die vreemde adventskalender er iets mee te maken?

Tamara heeft me met deze kerstthriller enorm overdonderd.
Ik heb werkelijk op mijn nagels gebeten van de spanning.
Ik kon het boek niet wegleggen voor ik wist hoe deze zou eindigen.
Dit was natuurlijk niet makkelijk met de feestdagen voor de deur.
Mijn nieuwsgierigheid werd mee aangewakkerd en ook ik wou steeds weten wat er achter ieder deurtje verborgen zat om te ontdekken wat er zou kunnen gebeuren.
Dit verhaal was een aangename afwisseling met de iets kleffere kerstverhalen en voor mij was dat echt een verademing.
Bedankt Tamara om eens een ander soort kerstverhaal te schrijven en dat ik jouw boek mocht lezen.
Ik hoop snel een nieuwe thriller van jou te mogen lezen.

Meer recensies van KristelVe