Afgeschreven ..... Angelique is voor mij niet afgeschreven

KristelVe 11 februari 2024
Voor de leesclub “De Boekenreizigers” las ik o.l.v. Erna Eikhoudt het boek “Afgeschreven” uit de pen van Angelique Haak.
De cover was voor mij een mysterie: een cover met een vrouwengezicht waarbij het gezicht werd uitgescheurd en deeltjes tekst uit het boek zichtbaar werd. Wat vooral in de tekst opviel was de titel “Copycat”.
Maar het was vooral de familienaam van de auteur die heel hard opviel waarbij voor mij de titel van het boek in het niet viel.
Dit vond ik persoonlijk een beetje jammer.

Sasja Winters was een succesvolle auteur die bekend werd door haar Maaslandmoordenreeks.
Na jaren van radiostilte raakte ze in de vergetelheid, wat een welkome rust bracht bij Sasja.
Ondertussen was ze gescheiden van Cas en woonde ze met haar kinderen in een vakantiepark.
Maar de rust waarnaar ze zocht werd grondig verstoord wanneer er een jonge studente vermoord werd teruggevonden waarbij de modus operandi veel gelijkenissen trof uit haar eerste boek.
Algauw stond de politie voor Sasja’s deur en werd het rustige leventje waarnaar Sasja zo lang verlangde, helemaal verstoord.
Blijft het bij deze ene moord en kan de politie de dader snel opsporen?
Hiervoor kan ik maar 1 oplossing bieden: het boek lezen!

Afgeschreven was een eerste kennismaking met de auteur Angelique Haak.
Ik had al heel wat goede reactie gelezen op haar schrijven en mijn nieuwsgierigheid was dan ook direct gewekt.
Lang hoefde ik niet na te denken of ik me wel zou opgeven voor deze leesclub, want ik was toch wel benieuwd of ook zij mijn verlangen naar een steengoede thriller kon inlossen.
En jawel hoor, ook Angelique wist heel goed de spanning in haar verhaal in te houden.
Het plot had ik niet zien aan komen en ook ik zat geregeld wel op een dwaalspoor.
Angelique gebruikte voor haar boek een hele vlotte pen en eenvoudig taalgebruik waardoor het boek ook vlot gelezen kon worden.
Ik moest niet zoals bij sommige boeken enkele zinnen herlezen om te begrijpen wat de auteur bedoelde.
Ook kan ik met veel zekerheid zeggen dat Angelique een hele goeie thrillerschijfster is en dat ze absoluut niet is afgeschreven als auteur.
Neen, bij deze heeft ze voor mij de toon gezet om haar andere boeken ook eens te lezen.
Angelique, bedankt dat ik jouw boek mocht lezen en ik hoop snel van jou een nieuw boek te mogen lezen in onze leesclub.
Bij deze heb je officieel een fan bij

Meer recensies van KristelVe