Prachtig en ontroerend

Kristie Raaijmakers 03 augustus 2019 Auteur
Wat een prachtig boek heeft Gillian King weer afgeleverd met Ik mis Je. Ik kon niet stoppen met lezen, nog dezelfde dag was het uit (helaas!)

Het boek gaat over Charlotte (Charlie) die al jaren verliefd is op de oudere broer van haar beste vriendin. Maar als vriendin Bo overlijdt na een afschuwelijk ongeluk, wil ze weg uit haar oude leven. Hoe kan Carsten haar ooit nog liefhebben zonder steeds aan dat afschuwelijke ongeluk van zijn zus te moeten denken. Dus Charlie vlucht weg uit haar woonplaats en gaat een leven tegemoet met een aantal afschuwelijke tegenslagen. Kan ze ooit nog terug naar het leven dat ze leidde?

Ik heb echt enorm van dit boek genoten, het was zo oprecht. Hele mooie beschrijvingen zuigen je meteen in het verhaal. Je ziet het voor je en je wilt direct meer weten. Wat is er in het verleden precies gebeurt en hoe gaan de zaken zich in het heden ontwikkelen?

Het arme meisje heeft ontzettend veel moeten doorstaan, haar verhaal staat vol van tegenslagen. Maar het is zo geloofwaardig geschreven, met een goede opbouw en voelbare emoties. Ik heb meerdere malen met tranen in mijn ogen zitten lezen.

Het boek valt in het genre feelgood, en hoewel dat ook zeker passend is, denkt het tevens niet de lading. Er wordt vaak nog "simpel en luchtig" over dit genre gedacht, en dat is onrecht, zo bewijst dit boek maar weer. Het staat vol met heel serieuze thema's en levenslessen, en zou niet misstaan op een leeslijst. En dat terwijl het ook nog zo vermakelijk en super romantisch is. Het beste van alle werelden, dus een must-read!

Meer recensies van Kristie Raaijmakers