Feelgood met vaart

KvdRuit 01 mei 2024
EEN DAG OM NOOIT TE VERGETEN
Auteur: Jill Mansell
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
Het verhaal speelt zich af in Lanrock. Voorin het boek staat de plattegrond. Thema's zoals vriendschap, relaties, trouw en tweede kansen krijgen komen in dit boek aan bod.
Lottie is in afwachting van de huwelijksdienst van Cameron en Freya. Ineens ziet ze tussen de gasten haar jeugdliefde Max staan. Natuurlijk treffen ze elkaar die dag en voelt het weer als vroeger. Maar niks gaat vanzelf vanwege een gebeurtenis die hun destijds uit elkaar rukte.
Voor de trouwdienst begint, rent domineesvrouw Ruby de kerk binnen, om haar man Peter te confronteren met iets wat ze net over hem heeft ontdekt. De kerkdienst wordt afgeblazen, maar de bruiloft gaat door.
Ondertussen vlucht Ruby weg uit Lanrock en ze vindt haar troost bij een onbekende man. Die gaat weer terug naar huis..Via Lottie kan Ruby tijdelijk in een vakantiehuis verblijven. 3x raden wie bij toeval,met zijn samengestelde gezin, in het huis naast haar vakantie viert.
Er zijn diverse verhaallijnen en de personages worden goed uitgewerkt. Ik vond de snelheid, de goede sfeer, maar ook de onverwachte twists in het verhaal heel vermakelijk en origineel. Er is ruimte voor wisselende emoties en humor. Soms duizelde het me van de vele gebeurtenissen, maar ik heb deze feelgood chicklit aan één stuk uitgelezen.

Meer recensies van KvdRuit