Chicklit met vaart , vriendschap en veel liefde

KvdRuit 28 april 2024
Deze keer een geheel nieuwe leeservaring voor mij met dit luisterboek. Duurde wel langer dan een fysiek boek uitlezen, maar het was zó heerlijk om dit boek te beluisteren. Dit is meteen mijn eerste kennismaking met auteur Susan Muskee. Deze duizendpoot is o.a. ook nog stemacteur, podcasthost etc

Het verhaal
Cleo is een jonge vrouw die samen met haar vriendinnen van het ene in het andere avontuur duikelt. Ze is op z'n tijd wat onhandig. Ze werkt als serveerster op rolschaatsen bij coffee-café The Rolling Scones. Haar werkgevers zijn Hannah en James. Dat lijken enkel goede vrienden, maar er zijn nieuwe ontwikkelingen gaande.
In haar vrije tijd gaat Cleo naar yogales en daar ontmoet ze Sjoerd. Ze draaien steeds om elkaar heen, er zijn spontane ontmoetingen. Cleo heeft vlinders in haar buik, wanneer ze Sjoerd ziet. Sjoerd is altijd vriendelijk en zijn hond Murphy is meteen dol op Cleo. Dat belooft wat!
Haar vriendinnen zijn wat andere types; opgewekte, vlotte, jonge vrouwen die afstuderen of aan het begin staan van hun carrières. Ze vullen elkaar goed aan. Abigail sport en studeert af, Sophie loopt stage in Amerika en Kim naar Italië haar Italiaanse lover. Cleo zingt graag, wordt afgewezen door het conservatorium. Haar vriendin zet een fimpje van een zingende Cleo online die viral gaat, waarna ze wordt gescout voor een talentenjacht op tv. Cleo moet erg wennen aan haar sterrenstatus en er komt veel op haar af. Cleo voelt zich door de talentenjacht opgejaagd, beknot in haar vrijheid. Z heeft te weinig tijd voor de personen waar ze het meest om geeft. Ze staat voor de belangrijke keuze of dit is, wat ze werkelijk wil.
Mijn leeservaring
Het is een fijne feelgood chicklit, passend bij de huidige tijdsgeest, inclusief de onzekerheden die daarbij horen. Het echte leven zoals het gaat, met vallen en opstaan. Vlot geschreven, met humor, een duidelijke verhaallijn met een fijne flow. Personages, onderlinge vriendschappen en (opbloeiende) relaties zijn goed uitgediept en niet direct voorspelbaar. Ik ben zó benieuwd naar het volgende deel!

Meer recensies van KvdRuit