Lief en vertederend

Laura19907 29 december 2019
James vindt op een dag een straatkant. Het is een mooie rode kater en blijkt na navraag van niemand te zijn. James neemt hem onder zijn hoede en samen trekken ze door de straten om geld te verdienen. Samen beleven ze van allerlei avonturen.

Als kattenliefhebber en boekenliefhebber kon ik dit boek voor een paar euro op de kop tikken. En ik had de film al gezien en nam het boek dus tevreden mee naar huis.
Het verhaal komt overeen met de film en dat is ten eerste al erg fijn. Niet elke verfilming is een topper.
Het boek leest eenvoudig en snel weg, waarschijnlijk door de makkelijke schrijfstijl. Soms iets te eenvoudig.
Het boek is naar mijn mening ook niet echt volwassenen literatuur en zo goed passen in de genre vanaf 12 jaar.
Leuk en lief boek met echt vertederende stukken. Maar om dat het dus eenvoudig geschreven is geen hoogstaand boek. Wel genoten dus 3 sterren voor Bob

Meer recensies van Laura19907