Fantasy, iets te dik

Laura19907 20 oktober 2019
Christopher vertrekt net zijn moeder Kate naar Mill Grove. Ze vluchten voor Jerry en omdat dit een klein afgelegen dorpje is, hopen ze dat ze hier niet gevonden worden.
In het begin moet Kate alle eindjes en elkaar knopen om rond te komen, maar doet dit met alle liefde.
Op een dag verdwijnt Christopher, maar na 6 dagen is hij weer terecht.
Alleen met een stem in zijn hoofd.
Christopher kan opeens alles, goed lezen ( hij had dyslexie) rekenen en hij ziet en hoort wat mensen denken.
En als ze de loterij winnen en daarna nog allerlei vreemde dingen gebeuren, wordt het een spel tussen het echte en het denkbeeldige.

De achterflap verwijst het boek meer in de genre thriller, als je het boek leest is het toch meer fantasy.
Echt spannende dingen komen niet in het boek voor.
Maar fantasy des te meer. Ik vind het boek een kruising van Hex en Schone Slaapsters.
Denk aan dichtgenaaide ogen/monden, maar ook een vreemde ziekte die iedereen teistert.
Het boek is prima te lezen, de aanloop duurt wel wat lang, maar het boek leest aardig snel. Je bent nieuwsgierig naar de gebeuren rondom Christopher en hoe het verhaal eindigt.
Wel vind ik het boek iets te dik, waardoor je aandacht soms verslapt.

3 sterren, door dat het in mijn ogen toch geen thriller is en hij is iets te dik. Beide kosten een ster.

Meer recensies van Laura19907