Wederom genoten

Laura19907 30 november 2019
Unai López de Ayala, kortweg Unai of Kraken, krijgt een berichtje van Estibaliz. Er is heeft een merkwaardige moord plaatsgevonden. Een vrouw is opgehangen en met haar hoofd in ketel verdronken. Een oude rituele manier van moorden.
Daar aangekomen blijk Ana Belen Liano te zijn. Een meisje die hij kent van vroeger. En ze blijkt zwanger te zijn. Unai moet de moordenaar zien te stoppen voordat er nog meer moorden plaatsvinden...

Reikhalzend keek ik uit naar deel 2 en het was weer genieten geblazen.
De mooie omschrijving van Vitoria. De spanning en de plotwendingen.
De mooi beschreven relaties tussen de hoofdpersonen en de geschiedenis in het verhaal.
Ook bij dit boek wordt er weer gesprongen tussen verleden en heden
En het belangrijkste de dader blijft heel lang onbekend. Je hebt wel vermoedens wie het zou kunnen zijn, maar je wordt constant op het verkeerde been gezet. En dan blijkt de moordenaar wederom, net als voor mij in deel 1, een totaal ander persoon te zijn. Echt weer top.

Het boek heeft wel wat minpunten. Als los deel is het eigenlijk niet te lezen, want er wordt te vaak naar de gebeurtenissen in de stilte van de witte stad verwezen, zowel qua gebeurtenissen als de hoofdpersonen Dus het is aan te raden om dit deel eerst te lezen, anders mis je ook een geweldig boek.
En over deze terug verwijzingen gesproken, dat werd me soms iets te veel gedaan. Vooral in het begin van het boek, bijna elk hoofdstuk.
En het totale plot van het 1e boek wordt ook in deel verraden.
En van sommige reeksen ben ik dit anders gewend.

Toch 4 sterren voor dit boek en kijk uit naar deel 3

Meer recensies van Laura19907