Mooi boek, eind niet mijn smaak

Laura19907 05 februari 2020
Marianne, Benita en Ania. 3 verschillende vrouwen in dezelfde tijd. De tijd rond de 2de wereldoorlog.
Ieder heeft zijn leven, maar op een bepaald punt komen deze samen.
Marianne redt zowel Benita als Ania en hoopt dat het verlies wat ze gezamenlijk hebben hun verbind, maar wie zijn deze beide dames eigenlijk?

Het boek is in meerdere delen opgedeeld, een proloog voor de oorlog. Dan een deel net na de oorlog, een paar jaar na de oorlog en vervolgens bijna 50 jaar na de oorlog.
In deze delen wordt ook nog weer teruggeblikt op de jaren in de oorlog.
Allemaal heel goed opgebouwd en wat het boek nog beter maakt is dat de verhalen verteld worden uit de 3 dames hun oogpunt.
Hun geheimen van nu en het verleden.
Erg goed gedaan en heel interessant om een keer de andere kan van de wereldoorlog te lezen.
Af en toe is het boek ook erg verdrietig en een beetje schokkend. Maar ook ontroerend en lief.

Nadeel vond ik dan toch weer het 'Amerikaanse' eind.
Voor mij toch een beetje standaard in deze kan van de oorlog genre.
Wel is de opbouw naar het plot prima en makkelijk te volgen, maar niet mijn smaak
Dat kost dit boek ook een ster.
Dus het boek krijgt van mij 4 sterren

Meer recensies van Laura19907