Mooi, maar ik miste iets

Laura19907 07 oktober 2020
Samir, zoon van Brahim en Rana, broer van Alina, groeit op in Duitsland. Oorspronkelijk komen zijn ouders uit Libanon, maar zijn gevlucht toen de oorlog uitbrak.
Samen met Hakim en Yasmin bouwen ze een leven op in het westen.
Als op een dag dia's worden bekeken ziet Samir een foto van zijn vader met een man er op. Niet bedoeld om te laten zien, maar toch gebeurd.
Als zijn vader daarna vreemd doet en uiteindelijk het gezin verlaat blijft de foto in Samir's geheugen zitten.
En zodra dat Samir oud genoeg is gaat hij op zoek naar de waarheid, dus op naar Libanon.

Het boek werd geprezen door DWDD en waarom snap ik aan de ene kant wel, want het is een bijzonder boek over familiebanden.
Maar of ik zo enthousiast ben weet ik niet.
Het hele verhaal door had ik het gevoeld dat ik iets miste.
Ik kwam moeilijk in het verhaal en had ook moeite met doorlezen in dit boek.
Ook vond ik de politieke verhaal van Libanon niet interessant en deze stukken las ik vluchtig.
Normaal ben ik ook van afwisseling in een verhaal, maar door het constant verwisselen van het nu naar het torn haalde mij regelmatig uit het verhaal van nu, de zoektocht in Libanon.
Opbouw en het plot maken wel weer veel goed en vond ik erg mooi om te lezen.
Dat trok het boek toch weer een beetje op.
Uiteindelijk kom ik op 3 sterren voor dit boek

Meer recensies van Laura19907