Goed begin, maar daarna zakt het in

Laura19907 23 juli 2019
Tijdens een oproep voor stankoverlast vinden 2 patrouille agenten een lichaam van een meisje in een kooi, ze blijkt uitgehongerd en uitgedroogd te zijn. FBI neuroloog Sayer Altair wordt erbij geroepen en zij en haar collega's moeten zorgen dat de dader gepakt wordt, voor dat er een volgend slachtoffer valt.

Het boek sprak mij door deze flaptekst en moet zeggen dat het boek heel belovend begint.
Een ontdekking van het lichaam, de dader die ze tegen probeert te werken door verschillende verschrikkelijke boobytraps.
Maar na een bepaalde ontdekking in het verhaal zakt het verhaal compleet in.
Veel te veel gewauwel over hoe de zaak loopt en, voor sommige juist heel interessant, tot op de puntjes hoe dit dus loopt. Voor mij haalt dit helaas de spanning eruit.
Komt er een beetje actie in, dan is het binnen een bladzijde of 2 gebeurd.

Plot viel mij erg tegen, Sayer komt achter wie de dader is, dit na de gebruikelijke verdachten in dit soort boeken, en in een sneltreinvaart wirdt dit verteld. Terwijl de rest van het boek dus best uitgebreid was. Erg jammer

Ook moet ik zeggen dat de dader ergens wegkomt, wat momenteel een hype in recherche verhalen is. Voor mij dus vrij snel duidelijk.

Toch 3 punten omdat het begin gewoon erg goed was, ook het verhaal is best goed bedacht, maar kon mij net niet helemaal tevreden stellen.

Meer recensies van Laura19907