Too much

Laura19907 22 augustus 2020
Josh Cain is de dokter van de president van Amerika, Robert Thompson.
Als Josh naar een man wordt geroepen die zelfmoord wil plegen, een ex marinier, verteld deze man dat er een complot is om de president te vermoorden. Dan maakt een kogel van dde politie een einde aan het leven van deze man.
En wat hij verteld heeft doet Josh anders naar de wereld kijken. Zeker als er allemaal vreemde gebeurtenissen plaats vinden tijdens de toch naar de waarheid.

Dit boek mocht ik vooruitlezen. De cover trok me niet, de samenvatting op de achterflap wel. Genoten van Ik ben Pelgrim, dan zou dit boek toch ook bevallen?
Helaas was dat niet helemaal het geval.
Bij vlagen is het boek echt goed, spannend, cliffhangers, vreemde gebeurtenissen en meer.
Het boek is ingedeeld in drie delen, maar niet in hele duidelijk delen vond ik.
Ook is er een enorme stortvloed aan personages, de lijst achterin het boek verduidelijkt ze wel iets,maar nog veel te veel, waardoor ik regelmatig de draad kwijt was en weer moest bladeren wie wie was.
Ik denk dat wel meer dan de helft aan namen geschrapt had kunnen worden zonder afbreuk te doen aan het verhaal.
Over het verhaal gesproken, gebeurd er ook veel te veel.
Zowel qua de gebeurtenissen, maar ook de omschrijvingen zijn too much, zoals bijvoorbeeld hoe de ict in elkaar zit.
Te veel om te onthouden en voor iemand die er niet in geïntresseerd ( zoals ik) behoorlijk saai
Deel 3 van het boek werd wel wat beter, het hele boek had van mij zo mogen zijn, maar het plot is voor de thriller lezer wel voorspelbaar.
De flashbacks naar Josh leven met Hope, in de oorlog, vind ik wel erg leuk om te lezen en samen met deel 3 maakt dit boek voor mij dat het net onder gemiddeld scoort en dat is matig
Dat zijn voor mij 2 sterren, maar ik weet wel dat Cook niet mijn schrijver is en zal dan ook niet nog eens een boek van hem op pakken

Meer recensies van Laura19907