Goed debuut

Laura19907 15 maart 2020
Als Elissa tijdens een schaakwedstrijd ontvoerd wordt begint al heel snel een zoektocht naar haar.
Maar Elissa zit in Het Geheugenwoud.
Ergens afgelegen in een bos onder de grond en ze probeert alles er aan te doen om te ontsnappen...
Elijah woont in Het Geheugenwoud en als hij ontdekt dat er een meisje zit van zijn leeftijd zoekt hij haar op.
Elijah heeft dit vaker meegemaakt, want er hebben eerder meisjes gezeten in het huisje. Maar met Elissa kan hij het zo goed vinden, dat hij er alles aan doet om haar bij zich te houden, maar lukt dit?
Want de ontvoerder zit hen op de hielen. En wie is Elijah eigenlijk?

Het boek lag een week voor verschijningsdatum in de bus. Dit boek zit in het thrillerabonnement van Aw Bruna en was erg blij met dit boek, omdat het op mijn verlanglijstje stond.
Het boek is best spannend en erg leuke plotwendingen.
Als je denkt te weten hoe het zit, veranderd dit weer.
Ook de verspringen van personage naar personage is leuk, Elissa, Elijah en Mairead, de vrouw die de zoektocht naar Elissa leidt.
Opbouw naar het plot is erg goed en ook weer een aantal verrassingen hierin.
Enig minpuntje is dat de opsluiting iets te lang duurt en als er ook nog schaaktermen bij komen, voor mij onbekend, wordt het een tikkeltje saai, maar net op het juiste moment komt er verandering in het verhaal.

Het boek is een goed debuut en ik wil zeker meer gaan lezen van Sam Lloyd.
4 sterren voor Het Geheugenwoud

Meer recensies van Laura19907