Insomnia

Laura19907 14 juli 2019
Mallory is spoorloos, haar spullen worden bebloed teruggevonden in de bosjes. Een hele politiemacht is naar haar op zoek. Want laat ze nu net het gewilde uiterlijk hebben van de Handyman, die meisjes dood achter laat.
Maar is Mallory wel een slachtoffer van de Handyman?

Het boek begint veelbelovend. Je wil weten hoe het verhaal van Mallory loopt, wat is er nu precies gebeurd?
Daarna gaat het verhaal van Mallory verder, maar is het eigenlijk een beetje dertien in een dozijn verhaal, een gek ex vriendje, rare briefjes, iemand die je stalkt in je eigen huis en dingen die er verdwijnen, niemand die dat gelooft behalve die ene leuke politie agent.
Uiteindelijk heeft de hoofdpersoon toch gelijk, maar nog steeds worden er vraagtekens gezet bij het verhaal.
Plot is ook niet heel verrassend helaas.

Van sommige stukjes heb ik wel genoten, vooral de stukjes waar je de spanning wel in hebt en het hoofdstuk eindigt met een soort van cliffhanger andere delen waren weer voorspelbaar en dat je dacht: Oh dit heb ik al zovaak gelezen bij dit genre.

Ook de schrijfwijze was erg verschillend de ene keer lekker vlot, de andere keer te uitgebreid omdat de auteur te veel aandacht geeft aan gedachten van bepaalde personen.
Dit doet wel afbreuk aan het verhaal, haalt de spanning er uit, en heel veel toevoeging aan het verhaal is het niet.
Spannend werd het op sommige delen wel, maar echt op het puntje van mijn stoel zitten was het niet.
Ik geef het boek 3 sterren omdat het ups en downs heeft op meerdere vlakken

Meer recensies van Laura19907