Mist toch spanning

Laura19907 04 november 2019
Op een mistige morgen rijdt een Mercedes in op een rijtje werkzoekenden. Er vallen gewonden en dodelijke slachtoffers. Rechercheur Bill Hodges onderzoekt de zaak, maar vind de dader niet als hij met pensioen gaat.
Na verloop van tijd ontvangt Bill een brief van de Mercedes Killer, en Bill gaat weer op speurtocht naar deze Killer.

Dit boek heb ik als trilogie gekocht in 1 dik boek. Heerlijk een Stephen King, super dik en alledrie Hodges boeken in 'Een band
Het boek begint meteen goed, je leest direct de aanval op de werkzoekenden en ook Hodges krijgt snel de brief van de Mercedes Killer.
Je ondervindt de zoektocht in het verleden, want de auto is gestolen en heeft de eigenaresse iets met de zaak te maken?
Het boek verspringt ook naar de gedachten en het leven van de Mercedes Killer, maar ook de speurtocht van nu naar deze man.
Als lezer weet je eigenlijk al wie deze Killer dus is, maar King weet met plotwendingen het verhaal toch interessant te houden.
Vervolgens krijgt Bill nog hulp van Jerome en een familielid van de eigenaresse van de Mercedes.
Het plot is goed en logisch opgebouwd, maar niet superspannend en iets voorspelbaar.

Prima 1e deel van Hodges en ben benieuwd of deel 2 en 3 wel meer spanning in zich heeft, want meteen alle boeken achter elkaar lezen, daar miste deel 1 toch net de King voor want ik ben gewend in zijn fantasy delen.

Meer recensies van Laura19907