Mooi debuut

Laura19907 14 december 2019
Lorenzo woont wegens veiligheidsredenen bij zijn grootvader en tante. Want het is 1942 en Siena is nog redelijk rustig onder de oorlog die in Europa woedt.
Als hij Daniele leert kennen worden ze maatjes. Maar dan komen de Duitsers in de stad en Daniele is Joods. Lorenzo probeert hem te verstoppen en brengt zo zichzelf en ook nog zijn familie in gevaar.

Normaal lees ik altijd oorlogsboeken doe zijn geschreven van de Joodse slachtoffers. Dit boek sprak mij dan een keer aan om de oorlog vanuit een ander boek en een ander land te lezen.
Spijt heb ik niet want wat is dit boek mooi, goed en gedetailleerd geschreven.
Ondanks dat ik even moest wennen aan de Italiaanse namen en woorden door het boek heen, leest het boek fijn.
Je leert alle hoofdpersonen kennen en leeft met ze mee in de beroerde tijd waarin ze leven.
Het enig minpuntje vond ik dat het boek al flink op weg was toen Daniele in zicht kwam.
Ik had dat eerder verwacht.
Het einde is wel weer zo mooi en ontroerend. Prachtig boek dus.

4 sterren voor Nicoletta Giampietro

Meer recensies van Laura19907