Een boek met 2 kanten

Laura19907 26 augustus 2019
In een kliniek in Parijs worden experimenteren uitgevoerd op hysterische vrouwen. Johann Richard, kortweg Jori werkt hier en werkt in deze kliniek. Op een dag komt Runa binnen die nergens gevoelig voor lijkt en Jori is geïnteresseerd in haar. Hoe komt het dat ze nergens gevoelig voor is?
Hij ruikt promotie en vraagt of hij zich over dit meisje mag ontfermen en als de tijd rijp is, haar te opereren
Als er vervolgens allemaal doden met rare codes opduiken doet de politie onderzoek. Wie is de dader, is het iemand uit de kliniek?

Dit verhaal sprak mij erg aan, volgens de uitgever is het ook een literaire thriller, maar dan kom je bedrogen uit.
Het is meer een roman met af en toe een spannend randje, maar echt 'thriller' spannend werd het niet.
Ook vond ik het boek soms langdradig, je kon zo een halve bladzijde in sommige delen overslaan, omdat de schrijfster de diep inging op onbenullige dingetjes.
Ander minpunt vond ik toch wel de Franse zinnen, die ook nog niet altijd vertaald werden en verbaasd mij een beetje dan een Duitse schrijfster kiest voor Frankrijk als 'afspeel' land.

De stukjes van Jori en Runa vond ik erg interessant en ook de terugblik naar Pauline hield mij aan het lezen.
De lijnen die zich afspeelden in het kliniek waren ook erg goed, en eigenlijk ook de reden dat ik het boek en gekocht heb en uitgelezen heb.
Weliswaar met moeite af en toe, maar slecht was het boek ook niet.
Het verdiend als middenmoter dan ook 3 sterren.

Meer recensies van Laura19907