The temptation to be happy

Laura19907 03 april 2018

Het boek sprak mij aan door de voorkant. Vrolijk en mooie kleuren. Het mannetje op de voorkant maakt een sprong in de lucht wat mij doet denken aan happy zijn en vrijheid.

De lay-out van het boek vind ik ook prettig, juiste grote lettertype en duidelijke hoofdstukken. Ook lekker kort wat het lezen snel en makkelijk maakt.

Nu wat ik vind van het inhoud van het boek.

Het draait om Cesare en zijn buren, Emma en haar geweldadige man. Het oude gekke katten vrouwtje en Marino, wat ook een soort van vriend is. Verder heb je nog zijn dochter en kleinkind en zijn zoon die homo is.
Rossana ook niet te vergeten. Cesare zijn steun en toe verlaat
Redelijk veel personages maar makkelijk uit elkaar te houden.

In het verhaal komen veel grappige dingetjes voor en situaties. Het boek kabeltje lekker voor, met name door de korte hoofdstukken.

Wat ik heel lief en mooi aan het boek vind is: Dat hij zorgt voor Emma, als haar man weer geweldadig is.
Ondanks dat hij nogal een beetje, grumpy kan doen over zijn eigen familie, zie je door deze momenten in het boek dat het toch een man is met een klein hartje. Prachtig om te lezen.
Deze stukjes lees ik met veel ' plezier'. Andere stukjes zoals bijvoorbeeld het hoofdstuk bij zijn zoon in de galerij vond ik dan weer een beetje saai.

Mijn quote is: Ondanks dat het een grumpy old man is, heeft hij toch een hart van goed.

Omdat ik het mijn vlagen wel een mooi boek vond, vooral het einde, en dat het makkelijk te lezen is geef

Meer recensies van Laura19907