Een kijkje in...

Laura19907 13 januari 2020
Metin verhuist samen met zijn vader, moeder en zusje vanuit Duitsland naar Amsterdam, naar de Bijlmer. Oorspronkelijk komen ze uit Turkije maar door bepaalde gedachtengangen van hun vader was het daar niet meer veilig dus trok de familie naar het Westen.
Metins verhaal begint als ze de grens oversteken bij Nieuweschans en dus in de Bijlmer gaan wonen. Vrij snel heeft de familie hun plekje gevonden en krijg je een kijkje in het leven van de familie, met soms een drankzuchtige niet zo lieve man, een dappere moeder, een stille zus en een ontroerende Metin
Maar ook een kijkje in de jaren 80 en 90 in de Bijlmer

Het boek telt 600 bladzijden en lijkt een zware kluif, maar niets is minder waar. Het boek leest heerlijk weg en je hebt het boek echt snel uit ( ik in 2 dagen) gewoon omdat je geen genoeg kan krijgen van Metin en zijn leven
Het meeste in het boek sprak mij zijn schoolleven aan en de omgang met zijn moeder. Ook de avonturen met zijn vader zijn er boeiend om te lezen.
Iets minder vond ik de voetbal, game en de buurman Rolf gebeuren.
Maar dat is ook het enige minpunt in mijn ogen

Het is een prachtig ontroerend boek en zo leuk om een kijkje te krijgen in zowel een andersmans leven, cultuur en woonomgeving.
4 sterren voor dit boek die iedereen een keer moet lezen en eigenlijk toch ook wel in zijn bezit moet hebben.

Meer recensies van Laura19907