Vergeet ons. Niet.

Laurie 25 februari 2024
De Duitse auteur Laura Kneidl brak in Nederland door met haar Raak me. Niet. tweeluik waarin we Sage en Luca volgen. Hun verhaal is afgerond, maar toch weet de Kneidl ons te verrassen met een vervolgtweeluik op deze boeken waarvan het eerstde deel Vergeet ons. Niet. nu al als ebook verkrijgbaar is. De paperback verschijnt in april. Dit tweeluik gaat over April, de zus van Luca en de beste vriendin van Sage die al heel lang een crush op Gavin heeft. Er is iets tussen hen voorgevallen, maar wat? Zal dit weer net zo'n emotionele rollercoaster worden als de eerdere boeken in deze serie?

April en Gavin waren jarenlang onafscheidelijk. Al is het maar omdat hij de beste vriend van haar broer Luca is. Op een dag verbreekt Gavin uit het niets de vriendschap en wil April hem kosten wat kost vermijden. Dat gaat jaren goed, tot ze naar de universiteit gaat waar hij ook studeert. Sowieso komen ze elkaar veel tegen omdat Luca en Gavin beste vrienden zijn. Het valt echter op dat er iets met Gavin aan de hand is. April merkt dat ze gevoelens voor hem heeft, ook al wil ze dat niet toegeven. Als Gavin door omstandigheden een tijdje bij haar en Luca komt logeren zijn ze gedwongen veel tijd samen door te brengen. Is dit wat April en Gavin nodig hebben om hun vriendschap te lijmen? Of is er zelfs meer mogelijk?

Het verhaal wordt volledig verteld vanuit April. Hierdoor krijg je alles maar van een kant te lezen en is het soms lastig een beeld van Gavin te vormen. April is behoorlijk bevooroordeeld en dat merk je goed. Dit werd op een gegeven moment zelfs vervelend. Het wordt al snel duidelijk dat er in het verleden iets met haar is gebeurd en dit maakt nieuwsgierig. Het duurt nog een tijdje voor je erachter komt wat dit dan is. Ook merk je vrij vlot dat het niet lekker gaat met Gavin. Zijn gedrag wijst daar op. Het duurt tot bijna het eind van het verhaal voor je meer over zijn situatie te weten komt. Hierdoor wilde ik wel door blijven lezen. Ik had alleen minder connectie met deze personages, het lijkt of ze wat afstandelijker zijn dan Sage en Luca. Alsnog zijn ze goed uitgewerkt, maar ze ontwikkelen zich minder duidelijk.

De schrijfstijl van de auteur is weer prettig. Hierdoor wilde ik door blijven lezen. De hoofdstukken zijn niet te lang en ook niet te kort. Een hoofdstuk wordt op het juiste moment beëindigd zodat je als lezer geïntrigeerd blijft. Dit boek is vooral karakter gestuurd waardor de plot vrij basaal is. Dat is in dit geval niet zo erg. Gelukkig is dit verhaal ook niet heel studentikoos zoals andere boeken binnen het new adult genre, waardoor het ook voor de oudere lezer interessant blijft. Het einde is wel echt irritant, want de cliffhanger is enorm.

Vergeet ons. Niet. van laura Kneidl is een mooi verhaal over twee personages die elkaar proberen terug te vinden, maar elkaar waarschijnlijk ook weer kwijt gaan raken. Dat zullen we niet weten, daarvoor is de cliffhanger te groot. Ik hoop dat Breek ons. Niet. snel verschijnt zodat ik dit te weten kom. Wel merkte ik dat ik minder connectie voelde met dit verhaal dan met de eerdere boeken uit deze serie. Het is alsnog emotioneel, maar de ontwikkeling van de personages is niet zo sterk als eerder. Dat neemt niet weg dat ik het boek met plezier heb gelezen.

Meer recensies van Laurie