Tussen (wan)hoop en hoop.

leentje4trixie 27 december 2019
Jo Claes
Geboren in 1955,groeide op in Heusden-Zolder.
Jo ruilde dit mooie dorp in voor het drukke studente leven in de stad Leuven en bleef er na zijn studies hangen.

De val- Jo Claes is een verhaal geschreven in 1996 in de vorige eeuw,een oudje dus.
Nu 2019 is Jo een bekende auteur onder meer van de Thomas Berg-serie.

Dit verhaal gaat over Adam een man van 30 die opeens op de morgend van zijn 30ste verjaardag beseft dat hij dat voorbije jaar niet één x met een vrouw het bed deelde en in paniek slaat.
Hij besluit een contact advertentie te plaatsen,kort en bondig.
De eerste die reageert is Eva al is dat niet haar echte naam.Het klikt wel en hij besluit verder met haar af te spreken.
Dan reageert er nog iemand,de zakelijke Solange die met een raar verhaal op de proppen komt.
Adam twijfelt maar de nieuwsgierigheid of de wanhoop,wie zal het zeggen,wint want wat als het met Eva niets word?

Toen ik in het boek begon wist ik niet goed wat ik ervan vond,enerzijds wilde ik verder lezen om erachter te komen hoe het met Eva en hem verder gaat maar anderzijds was er te weinig spanning.Maar de opbouw van het verhaal wijzigt gelukkig positief en het krijgt meer vorm dus toen wilde ik nog meer en sneller weten hoe het afloopt.De schrijfstijl was gelukkig helemaal wat ik graag lees,er word door een derde persoon over Adam gesproken maar voor mij leek het eerder dat Adam het zelf verteld.In het verhaal komen alleen personages voor die echt mee het verhaal vertellen,niet teveel ,niets of niemand is overbodig.
De onderwerpen zijn voor die tijd goed gevonden echt top meer kan ik er niet van zeggen zonder te spoileren.
Het heeft me verrast,de reden waarom Eva haar echte naam niet gebruikt en ook bij verdere afspraakjes niets wil zeggen.
Door deze onderwerpen te gebruiken krijgt het verhaal meer diepgang.
Alleen het einde is spijtig het verhaal van zijn tweede afspraak is naar mijn idee niet helemaal af.
Misschien is het tijd om dit boek te herschrijven,er een echt einde van te maken,het tweede verhaal afmaken,uitwerken en opnieuw uit te brengen.
Ik ga het zeker lezen.
Het boek krijgt van mij 3,5 sterren,omdat het eigenlijk niet voldoende werd uitgewerkt,het einde geen einde is alsof de blz op waren, rond ik het af naar 3* maar het was wel mijn tijd waard.

Meer recensies van leentje4trixie