Mooi en ontroerend boek met een verrassende plottwist

Liana 17 januari 2021
Rachael Lippincott en Mikki Daughtry werden bekend na het schrijven van Vijf stappen van jou, dat ook een verfilming kreeg. Dat boek werd geschreven nadat het filmscenario geschreven was en dat is ook bij Al die tijd het geval. Verder sprak het boek me daarnaast erg aan dankzij de mooie cover.

Al die tijd is een vlot geschreven verhaal waar je snel inkomt. Rachael & Mikki hebben ervoor gezorgd dat je al snel een connectie opbouwt met de verschillende personages, voornamelijk met het hoofdpersonage Kyle. De personages zijn niet perfect en ook de relatie tussen Kimberley en Kyle was niet perfect. Dat maakt het verhaal zo echt en zorgt ervoor dat je je kan inleven in de personages.

Het is interessant om te lezen hoe Kyle zich een weg zoekt in zijn nieuwe realiteit: een leven zonder haar. Als ik één favoriet personage zou moeten kiezen, dan zou het Marley zijn. Ze is erg mysterieus en haar verhaal is interessant om te lezen. Daarnaast zit het verhaal zelf ook goed in elkaar, mede dankzij een heuse plottwist die ik niet zag aankomen. Verder bevat het boek ook belangrijke thema’s zoals rouw en verlies.

Al die tijd is een mooi en ontroerend boek over verlies, rouw, loslaten en liefde, met een verrassende plottwist. Het boek voldeed dan ook aan mijn verwachtingen die ik voor het lezen had. Ik zou dit boek dan ook aanraden aan liefhebbers van contemporary YA boeken en specifiek aan fans van Het omgekeerde van altijd. Het is misschien iets minder een aanrader als je niet houdt van een friends-to-lover trope. Ik ben in ieder geval ontzettend benieuwd naar de verfilming.

Meer recensies van Liana