Boek met een mooie boodschap

Liana 25 januari 2022
Rachael Lippincott werd bekend met Vijf stappen van jou dat gebaseerd was op de gelijknamige film. Eind 2020 verscheen ook de vertaling van haar tweede boek in het Nederlands, dat ook gebaseerd werd op het filmscript: Al die tijd. Dat vond ik een erg ontroerend boek met een verrassende plottwist. Dat maakte me dus erg benieuwd naar haar nieuwste boek. Bucketlist vol geluk is haar eerste solo-project en is niet gebaseerd op een filmscript.

Ook in dit boek heeft Rachael Lippincott weer een heftig thema uitgekozen. Toch weet ze dat thema op een luchtige manier te brengen. Het uitvoeren van een bucketlist is misschien niet het meeste originele idee, maar het past wel erg goed in dit verhaal omdat het niet zomaar een bucketlist is. Voor Emily is de lijst namelijk heel speciaal en ze wilt hem koste wat kost afwerken. Het mooie aan het verhaal is ook de evolutie die Emily, dankzij de lijst, meemaakt doorheen het boek. Tijdens het uitvoeren van de lijst leert ze zichzelf namelijk beter kennen.

De personages in het boek – met name Emily en Blake – zijn ook erg fijne personages die je gedurende het verhaal er goed leert kennen. Hoewel het verloop van het verhaal vrij voorspelbaar is, heb ik er toch erg van genoten. Het boek leest namelijk erg vlot door de schrijfstijl van Lippincott en de realistische dialogen.

Met Bucketlist vol geluk stipt Rachael Lippincott opnieuw belangrijke thema’s aan zoals rouw, verdriet en (prille) liefde. Dat doet ze in een zomerse setting. Je leeft echt mee met de personages en hoopt dat alles goedkomt met hen. Verder heeft het boek ook een mooie boodschap, namelijk dat je niet moet doen wat anderen van je verwachten, maar dat je moet doen wat je écht wilt. Ik ben benieuwd wat Lippincott nog meer in petto heeft. Op Instagram zag ik dat haar nieuwste boek She gets the girl dat ze samenschreef met haar vrouw in april 2022 uitkomt in het Engels. Hopelijk krijgt ook dat boek een Nederlandse vertaling.

Meer recensies van Liana