Verhaal dat goed in elkaar zit maar traag op gang komt

Liana 10 maart 2024
Een goede young adult thriller, daar heb ik altijd wel zin in, denk maar aan de Moordgids voor lieve meisjes-trilogie, Dit boek is dodelijk of de boeken van Karen McManus. Toen ik dit boek zag verschijnen was ik dan ook benieuwd hoe dit boek zou zijn, dat zich afspeelt in een andere context dan sommige andere boeken in het genre.

Het boek kwam voor mij in het begin wat traag op gang. Er zijn namelijk wel wat verschillende personages waar je kennis mee maakt en er zijn heel wat flash forwards. Naar het midden en zeker het einde van het boek toe zat ik wel helemaal in het boek. Jessica Goodman is er dan ook in geslaagd om een sterke verhaallijn neer te zetten.

Door de afwisseling tussen Bernie, Isobel en Tori én sprongen tussen het heden en het verleden beleef je het verhaal vanuit verschillende standpunten. Dat zorgt voor de nodige spanning in het verhaal. Zo krijg je beetje bij beetje door wat er aan de hand is en merk je dat er heel wat schuil gaat achter de façade van de club waar iedereen bij wilt horen.

Door de verschillende standpunten lees je over de achtergrond van de verschillende personages. Vooral het contrast tussen enerzijds de rijke Bernie en Isobel die het als vanzelfsprekend beschouwen om de club te mogen vervoegen en anderzijds Tori die het geld van de club heel goed zou kunnen gebruiken doet je nakijken over rijk versus arm. Wel maken de personages gedurende het boek weinig evolutie mee en blijven vooral Bernie en Isobel vrij vlak.

De Legacies is een ideaal boek voor fans van whodunits die goed in elkaar zitten en die je beleeft vanuit verschillende standpunten. Het boek bevat ook de nodige portie spanning, drama en mysterie. Er komen ook heel wat thema's aan bod zoals rijk en arm en ergens bij willen horen. De personages blijven daarentegen wel vrij vlak. Ik ben benieuwd wat Jessica Goodman nog meer in petto heeft!

Meer recensies van Liana