Een boek over een boek

Liana 15 augustus 2019
Jels raakt geïntrigeerd door een boek met de naam De Bron waar haar moeder in een brief over schreef. Ze wilt koste wat kost te weten komen waarom het boek zo mysterieus is en waarom het boek haast nergens te vinden is. Ze gaat op onderzoek uit, met alle gevolgen en ontdekkingen van dien.

Jels – De Wichelroede begint als een normaal verhaal waarin mensen plotseling verdwijnen. Wanneer we dieper in het verhaal duiken, ontdekken we waarom dit boek een fantasy Young Adult genoemd wordt. Normaal gezien ben ik ook niet zo’n fan van fantasyboeken, maar dit boek heeft me aangenaam verrast. Naar het einde van het verhaal toe, worden er meer fantasy-elementen geïntroduceerd. Een boek dat over een boek gaat: kan het nog beter? De zoektocht naar het mysterieuze boek De Bron is dan ook spannend en doet je verder lezen.

Het verhaal zit goed in elkaar en ook het hoofdpersonage Jels is een personage dat gedurende het verhaal evolueert van een rustig meisje naar een zelfzekere vrouw. Het enige jammere is dat er soms wel wat slordigheidsfoutjes in het boek zijn geslopen (bij dialogen loopt de interpunctie wel eens de wensen over). Dat doet uiteraard niets af van het spannende en meeslepende verhaal dat Jane Trapman wist neer te schrijven.

Het einde van het boek deed me al uitkijken naar het vervolgdeel dat momenteel wordt geschreven. Ik wil namelijk graag weten hoe het verder gaat met Jels en de andere personages in het verhaal. Jane Trapman heeft een interessante wereld geschept die je je zo voor je kan zien, een wereld die ook ideaal zou zijn om te verfilmen. Het is ook een ideaal boek voor mensen die kennis willen maken het genre fantasy (YA).

Meer recensies van Liana