Een prentenboek met boodschap

Linda de Jong 29 april 2022
Vind jij uilen ook zo cool?

Maak dan snel kennis met Oscar. Hij is een konijnuiltje (heel schattig) en verteller van dit verhaal; hij is een cool wezen, vertelt hij ons, want hij vliegt niet maar kan wel hard rennen. Hij besteedt zijn tijd veel liever aan graven en ZOOOOOOOOf door het met gras begroeide terrein te rennen.

Oscar zeg geen behoefte te hebben om de vliegende uilensoort te evenaren die in de lucht zweven en duiken, maar als we goed kijken verrekt hij bijna zijn nek om de sneeuwuil na te kijken. En hij wil wel even laten zien met een sprongetje dat hij ook kan vliegen als hij hard genoeg zijn best doet.

Op een dag kan Oscar het niet laten en daagt hij de sneeuwuil uit om hem na te doen. Natuurlijk laat de sneeuwuil die kans niet voorbijgaan. Maar dan gebeurt er iets dat de twee anders naar elkaar laat kijken.

Timothy Knapman heeft samen met Jason Cockcroft een lief verhaal gemaakt over individualiteit en hoe vriendschap verschillen kan overstijgen.

Ik heb konijnuiltjes (of de holen uil) alleen in de dierentuin gezien, want ze komen hier niet voor, maar ik zou ze dolgraag in de natuur willen zien rennen met die lange pootjes. Ik vind ze super cute en cool, al kan de sneeuwuil zeker ook meedoen met die titel. De illustrator heeft beide uilen prachtig vastgelegd in dit boek. De zachte kleuren zijn een lust voor het oog en de humor is hartverwarmend.

Uilen zijn cool | Timothy Knapman & Jason Cockroft| Uitgever Lemniscaat

Uilen zijn cool | Timothy Knapman & Jason Cockcroft | Uitgever Lemniscaat