Weer een heerlijke feelgood van Vannessa Thuyns

Liz DivaBooks 22 februari 2021
In Negentig Seconden maken we kennis met Yara, zij is een workaholic, koffieverslaafde en een sucker voor succes op het werk.
Wanneer zij een grove fout maakt bij de administratie van meerdere bedrijven moet zij van haar beste vriendin met verplichte “vakantie”.
Op dit moment belt haar moeder dat haar hondje Igor ziek is en zij niet op vakantie kan met haar zus. Hier komt een in Yara haar ogen een geniaal plan naar boven. Stiekem werken terwijl haar werk denkt dat ze lekker op vakantie is. Perfect plan, toch?
Eenmaal in haar moeders huis ontmoet ze Gerben. Hij woont doordeweeks op de zolder van haar moeder. Hij is een life coach/werk coach en weet door verhalen al het een en ander van Yara.
Waar Yara eerst zijn bloed kan drinken, groeit dit uit tot meer. Door Gerben pakt ze haar passie voor muziek weer op en leert te ontspannen. Luisteren naar haar eigen gevoel leert zij ook door hem.
Doordat ze via Gerben in contact komt met een bandje gaat Yara weer muziek maken. Onverwachte vrienden maakt ze hier ook. De zangeres van de band is samen een stelletje met de gitarist en de drummer is een biker-achtig figuur dat eigenlijk heel beschermend is.
De nieuwkomers zijn Yara en een bassist die nogal bijzonder is
Voor een optreden dat de band heeft wordt Yara gevraagd om de verdere afspraken met de bridezilla te doen omdat zij de beste is in dit soort situaties. Hierdoor ontmoetten we Thomas.
Het moment dat Thomas (ook wel Tom genoemd) in beeld komt is het meteen vlam in de pan. De chemie spat eraf, alleen hij gaat trouwen!
Vannessa Thuyns heeft weer een heel vlot lezend verhaal geschreven waar Yara een hele grote groei doormaakt. Ze helpt iedereen en weigert zelf geholpen te worden, tot ze haar ogen opent en zelf ook gaat leven.
Dat Yara met een man samen gelukkig gaat eindigen is natuurlijk logisch, maar wie zal het worden?
De lieve Gerben of toch de charmante Thomas?
Aan het einde gaat Yara echt op vakantie en stuurt een paar leuke ansichtkaarten naar haar moeder en haar bandje. Een leuke knipoog naar een voorgaand boek zit er in. Ze schrijft aan haar bandje dat ze KNETTERVERLIEFD is wat mij zeker deed lachen.

Lang Verhaal Kort

Een feelgood met een personage dat veel leert in haar verplichte “vakantie”. De reis naar haar liefde en tevens een reis naar zichzelf goed leren kennen is erg bijzonder. Yara groeit als personage enorm zonder dat dit heel duidelijk in beeld blijft. Twee mannen in haar hoofd en eentje verovert haar hart. De schrijfstijl is weer heerlijk vlot en het boek kon je daardoor niet wegleggen. Stiekem hoop ik op meer van Yara en haar love want hun relatie lijkt me bijzonder net als de reis die Yara echt gaat maken.

Meer recensies van Liz DivaBooks