Business or pleasure!

Loraines_books 18 maart 2024
Humor, passie, liefde en vriendschap! ‘Business or pleasure’ heeft het allemaal.

Voor ghostwriter Chandler zou het een droom moeten zijn, de memoires van cultacteur Finnegan Walsh schrijven, echter is het haar grootste nachtmerrie. Zij kent Finn namelijk van haar slechtste onenightstand ooit. Finn schaamt zich dood en is erop gebrand het goed te maken. Ze sluiten een deal: overdag werken ze aan het boek en ’s avonds leert ze hem de kneepjes van het vak. Naarmate ze meer naar elkaar toe groeien, begint de grens tussen werk en privé te vervagen.

Rachel Lynn Solomon weet precies hoe ze je onderdeel van het verhaal kan maken. Chandler en Finn zijn leuke personages waar je je meteen een voorstelling van kunt maken. Door de schrijfstijl lijkt het alsof Chandler rechtstreeks tegen je praat. Je leert haar dan ook goed kennen.

Ondanks dat het verhaal vanuit het perspectief van Chandler wordt verteld heb ik het gevoel dat ik Finn beter heb leren kennen. Vooral tijdens de dialogen wordt er diepgang opgezocht. Finn stelt zich kwetsbaar op en je kunt niet anders dan van hem gaan houden.

Chandler en Finn hebben ieder hun eigen uitdagingen. Rachel Lynn Solomon blijft dit respectvol benaderen, maar ook op de meest kwetsbare momenten weet ze de humor te vinden. Dit is een fijne afwisseling tijdens het lezen. Zo wordt een zwaarbeladen onderwerp ook van een luchtige kant bekeken.

Het verhaal zit bomvol spice. Dit sluit ook perfect aan bij de verhaallijn. Rachel Lynn Solomon gebruikt de passie en chemie tussen Chandler en Finn als verlengstuk van haar verhaal.

Ik vond ‘Business or pleasure’ een heerlijk boek! Ik kan niet wachten op meer vertalingen van Rachel Lynn Solomons boeken.

Het boek krijgt van mij ****!

Bedankt voor het recensie-exemplaar LS Amsterdam.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books