Gedachten zijn klootzakken!

Loraines_books 11 april 2024
‘Gedachten zijn klootzakken’ was voor mij een echte eye opener!

Een groot deel van je gedachten is negatief, en duwt je als je niet uitkijkt zó van een niet-helpende gedachtenglijbaan. Dit is zonde van je goede humeur, tijd en zelfvertrouwen. Het goede nieuws is dat je er iets aan kunt doen. Je kunt er niets aan doen dat deze gedachten bestaan, echter de manier waarop je ermee omgaat bepaalt hoe je je erover voelt en hoe je je gedraagt.

Sanne van Arnhem heeft een geweldige schrijfstijl. Ze weet de kennis op je over te brengen op een humorvolle manier. De voorbeelden die ter illustratie worden genoemd zorgen voor herkenning. Het is een boek dat mij veel heeft gebracht. Het laat je zien dat je niet de enige bent die soms in gevecht is met zijn eigen gedachten.

De opbouw van de hoofdstukken zijn ideaal! Het is gestructureerd en er staan fijne oefeningen en tips in. Deze zijn laagdrempelig en kun je prima inpassen in je eigen leven.

De openheid van Sanne van Arnhem in combinatie met een flinke dosis humor zorgt dat je blijft lezen. Het zijn beladen onderwerpen, maar ze weet er een luchtige draai aan te geven. Het helpt je relativeren en motiveert je om met de geboden oefeningen en tips aan de slag te gaan.

Voor mij is het ook een persoonlijk thema waar ik op het moment mee aan de slag ben. Het boek heeft mij nieuwe inzichten en tips gegeven. Door de opbouw van het boek is het ook voor iedereen mogelijk om op je eigen manier en in je eigen tempo gebruik te maken van de aangeboden kennis.

Het boek krijgt van mij dan ook *****!

Bedankt voor het exemplaar Lev Uitgevers.

NB: Dit boek is een recensie-exemplaar dat ik heb ontvangen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Loraines_books